Recent hebben we een statusoverzicht gekregen van de straten en wegen in Oost Souburg.
De straten zijn in onderstaand overzicht op alfabet gerangschikt.
—————————————————————————————————————–
Ahornstraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1969
Staat van onderhoud is redelijk
Straat is opgenomen in de wijkgerichte integrale aanpak project Molenweg.
Geplande uitvoeringsfase is nog niet vastgesteld door de vakafdeling
Wordt verder veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Willem Alexanderstraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1947
Staat van onderhoud is matig
Wordt naar verwachting in 2016 gereconstrueerd waarbij ook het riool wordt vervangen.
Wordt veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Amstelstraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1970
Staat van onderhoud is matig
Straat is opgenomen in de wijkgerichte integrale aanpak project Schoonenburg.
Geplande uitvoeringsfase is nog niet vastgesteld door de vakafdeling
Wordt veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
De Deckerestraat
Gedeelte Kromwegesingel – Van Turnhoutstraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 2008
Staat van onderhoud is goed
Gedeelte Van Turnhoutstraat – Burchtsstraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1998
Staat van onderhoud is voldoende
Er is geen reden om momenteel in te grijpen.
—————————————————————————————————————–
Dongestraat
Doorgaande rijbaan
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1970
Staat van onderhoud is voldoende
Ongeveer 4 putten in de as van de weg welke veroorzaakt worden door rioollekkage zullen binnen 4e kwartaal van 2015 worden gerepareerd.
Zijstraatjes
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1970
Staat van onderhoud is matig
Zit in wegenbeheerplan en wacht op een volledige reconstructie.
Wordt veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Esdoornstraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1969
Onderhoudsniveau is matig.
Straat is opgenomen in de wijkgerichte integrale aanpak project Molenweg.
Geplande uitvoeringsfase is nog niet vastgesteld door de vakafdeling.
Wortelopdruk t.h.v. woning nr. 75 wordt direct gerepareerd.
Wordt verder veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Irenestraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1963
Staat van onderhoud is matig.
Zit in wegenbeheerplan en wacht op beoordeling voor inpassing in integraal wijkproject.
Behoorlijke schade op kruising met Nagelenburgsingel.
Deze schade wordt direct gerepareerd.
Wordt verder veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Kromwegesingel gedeelte Ritthemsestraat – Vlissingsestraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1985
Onderhoudsniveau is tussen Willem Alexanderstraat en Vlissingsestraat is matig.
Zit in wegenbeheerplan en wacht op een volledige reconstructie.
Wordt veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Leenhoutsstraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1963
Onderhoudsniveau is matig.
Straat is opgenomen in de wijkgerichte integrale aanpak project Molenweg.
Geplande uitvoeringsfase is nog niet vastgesteld door de vakafdeling
De ergste putten in de as van de weg welke veroorzaakt worden door rioollekkage zullen binnen 4e kwartaal van 2015 worden gerepareerd.
Wordt verder veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Middelburgsestraat
Aanlegjaar rond 1940. Datum van de laatste reconstructie is onbekend
Staat van onderhoud is matig
Straat is opgenomen in de wijkgerichte integrale aanpak project Molenweg.
Geplande uitvoeringsfase is nog niet vastgesteld door de vakafdeling
Wordt veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Molenweg
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1967
Staat van onderhoud is matig.
Straat is opgenomen in de wijkgerichte integrale aanpak project Molenweg.
Geplande uitvoeringsfase is nog niet vastgesteld door de vakafdeling.
De ergste putten in de as van de weg welke veroorzaakt worden door rioollekkage zullen binnen 4e kwartaal van 2015 worden gerepareerd.
Wordt verder veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Nagelenburgsingel
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1960
Staat van onderhoud is matig
Behoorlijke schade op kruising met Irenestraat.
Deze schade wordt direct gerepareerd.
Wordt verder veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Oranjeplein
Is recent (2009) vernieuwd.
Er zijn geen schades die momenteel aanleiding geven tot ingrijpen
De parallelweg langs de Rabobank is slecht door uitstel van onderhoud in afwachting van sloop en nieuwbouw.
Parallelweg zal op korte termijn binnen 4e kwartaal van 2015 deels worden herbestraat
—————————————————————————————————————–
Putwijkstraat
Is recent (2008) vernieuwd. Inspectiecijfers geven geen aanleiding tot ingrijpen.
Enkel bij aansluiting Vlissingsestraat minder i.v.m. werkzaamheden Van Turnhoutstraat e.o.
Er zijn geen schades die momenteel nog geen aanleiding geven tot ingrijpen
—————————————————————————————————————–
Ritthemsestraat
Gedeelte Kromwegesingel – Burgemeester Stemerdinglaan zit in project Herinrichting Burgemeester Stemerdinglaan.
Gedeelte Burgemeester Stemerdinglaan – Burchtstraat is recent (2010) vernieuwd.
Er zijn geen schades die momenteel aanleiding geven tot ingrijpen
—————————————————————————————————————–
J.P. de Smitstraat
Aanlegjaar / laatste reconstructie rond 1967
Staat van onderhoud is matig
Straat is opgenomen in de wijkgerichte integrale aanpak project Molenweg.
Geplande uitvoeringsfase is nog niet vastgesteld door de vakafdeling
Wordt veilig gehouden met plaatselijke reparaties.
—————————————————————————————————————–
Zeewijksingel
De hoofdrijbaan recent (2010) vernieuwd. Inspectiecijfers geven geen aanleiding tot ingrijpen.
Er zijn geen schades die momenteel nog geen aanleiding geven tot ingrijpen
—————————————————————————————————————–