Tijdens de aankomende P&C-raad dient Partij Souburg Ritthem een motie in voor de realisatie van een dorpshuis / multifunctioneel centrum in Souburg.
Souburg mist al jarenlang een centrale ontmoetingsplek. De behoefte aan een plek waar inwoners samen kunnen komen, verenigingen ruimte krijgen, jongeren activiteiten kunnen organiseren en voorzieningen zoals wijkagent, boa’s en buurteams zichtbaar en bereikbaar zijn, is de afgelopen jaren alleen maar duidelijker geworden.
Met deze motie vragen wij het college om:
✅ Met prioriteit onderzoek te doen naar de haalbaarheid van een dorpshuis
✅ Concrete locaties en samenwerkingspartners in kaart te brengen
✅ Bij de begroting van 2027 met een financieel voorstel te komen
Nu er kansrijke locaties in beeld zijn, vinden wij dat het tijd is om de volgende stap te zetten.
Een sterk dorp verdient een sterke ontmoetingsplek.
Souburg verdient een dorpshuis.
Wij blijven ons inzetten voor leefbare kernen en sterke voorzieningen — voor Souburg én Ritthem.
