Partij Souburg-Ritthem

De gemeente, meer dan een stad alleen

  • Home
  • Over PSR
    • Bestuur
      • Huishoudelijk Reglement
      • Statuten
      • Algemene ledenvergadering
    • Fractie
      • Fractievergadering
      • Openbare Fractie
    • Lid worden
    • Giften en verantwoording
    • Contact
  • Waarom PSR?
  • Nieuws
    • Actueel
    • Archief
    • Souburgsche Courant
    • Nieuwsbrief
      • 2018
        • 2017
      • 2016
        • 2015
      • 2014
        • 2013
      • 2012
        • 2011
      • 2010
        • 2009
      • 2008
        • 2007
      • 2006
        • 2005
      • 2004
        • 2003
        • Links
  • Verkiezingen 2022
    • Kandidatenlijst 2022
    • Programma 2022
    • 15 punten om PSR te stemmen
    • Wat vindt u?

Een cruiseschip met asielzoekers

8 juli 2022 by alex achterhuis

Een cruiseschip met asielzoekers

Het college van B&W van de gemeente Vlissingen heeft het verzoek gekregen van de Rijksoverheid om een cruiseschip met ca 1000 asielzoekers een ligplaats te geven in de Vlissingse Haven.

De raad wordt geconsulteerd om haar gevoelens kenbaar te maken waarna het college een besluit neemt.

Als PSR is ons standpunt duidelijk, kijk maar op onze site en in ons archief en je ziet dat wij al vanaf september 2015 roepen dat wij “Een evenwichtige verdeling over Europa, Nederland en Zeeland willen.” Ook blijkt uit onze teksten duidelijk dat we voor kleinschalige opvang en spreiding gaan. Dit laatste hebben we ook vastgelegd in ons coalitieakkoord.

Heel Nederland roept ondertussen dat we voor kleinschalige opvang moeten gaan omdat dit beter is voor het draagvlak, voor de integratie en voor de asielzoeker zelf. Als asielzoeker (vanuit een oorlogsgebied) heb je behoefte aan rust om bij te komen van de verschrikkelijke ervaringen die je hebt opgedaan in je thuisland. Toch blijft de Rijkoverheid inzetten op grootschalige opvang en crisisopvang.

Ferry voor opvang asielzoekers

De Rijksoverheid is ook niet zonder blaam in deze, want die maakt geen keuze en neemt geen besluiten. Er wordt alleen op korte termijn gestuurd met als gevolg dat je als asielzoeker in een achtbaan van emoties terecht komt. Je wordt van crisisopvang naar crisisopvang gebracht en heb je eindelijk een plekje ergens in Nederland gekregen dan mag je weer terug naar Ter Apel omdat daar de intakegesprekken plaats vinden.

Dat kan natuurlijk ook anders. Bij binnenkomst brengen we je naar een locatie waar je tot rust kunt komen en kunt acclimatiseren. Je blijft daar totdat je uitslag hebt gekregen betreffende je aanvraag en personeel van de COA en de IND komen naar je toe om de betreffende procedure te doorlopen.

Mag je blijven dan verlaat je de opvang en wordt je als statushouder overgedragen aan de gemeente waar ook je opvanglocatie staat zodat opgedane sociale netwerken in stand blijven. Wordt je aanvraag afgewezen, dan verlaat je de opvang en wordt je zo snel mogelijk teruggebracht naar het land van herkomst.

Dit werkt natuurlijk alleen als er van te voren door de Rijksoverheid duidelijke afspraken zijn gemaakt met de gemeenten over zowel het aantal plekken opvang / crisisopvang als aantal op te nemen statushouders.

Wat de PSR betreft is het dus duidelijk. We zijn mordicus tegen de komst van dit “varende kamp”. We adviseren het college met klem om geen ligplaats beschikbaar te stellen voor een cruiseschip met ca. 1000 asielzoekers. Laten we nu eerst eens duidelijke afspraken met elkaar maken in plaats van brandjes blussen.

Wil je onze eerdere bijdragen over dit onderwerp nog eens lezen, kijk dan in ons archief

https://www.partijsouburgritthem.nl/category/gemeente-vlissingen/asielbeleid/

Deel deze pagina via

Steun de huisarts

28 juni 2022 by alex achterhuis

Steun de huisarts

Huisartsen en patiënten de dupe van regels Rijksoverheid en zorgverzekeraars!

Ook huisartsen worden al langere tijd getroffen door de stapeling van problemen bij de Rijksoverheid. De regelmachine Tweede Kamer zou meer aandacht moeten besteden aan patiënten dan aan de ongekende hoeveelheid taken en regels die bij de huisartsen neergelegd worden. Huisartsen studeerden om patiënten te helpen, niet om administratie te verrichtten. Wachtlijsten in ziekenhuizen en geestelijke gezondheidszorg worden een stuwmeer aan wachtenden bij de huisarts. Daardoor ontstaat een onverantwoorde druk op de huisarts. Rijksoverheid geef meer verantwoordelijkheid aan de huisartsen om hun werk te doen en beperkt de administratieve rompslomp tot een minimum.

Zorgverzekeraars kunnen er ook wat van. Elk potlood, elke handeling, eigenlijk alles wat in de huisartspraktijk gebeurt moet verantwoord worden. Ook hier te ver gaande papierenzorg in plaats van patiëntenzorg.

Vanaf maandag worden er door het land video’s getoond in wachtkamers en hangen er posters om aandacht te vragen voor de druk in de huisartsenzorg. Ook krijgen patiënten deze boodschap te horen via praktijkbandjes. Daarnaast worden patiënten opgeroepen om de acties te steunen via een voorbeeldbrief aan minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid).

Deel deze pagina via

Parkeergelegenheid Karolingische Burg

16 juni 2022 by alex achterhuis

Parkeergelegenheid Karolingische Burg

Onderwerp: Aanleg tijdelijke parkeergelegenheid op Rijksmonument Karolingische Burg

Voor bouwpersoneel van bouwlocatie Bouwbedrijf Peters B.V. Oranjeplein zou op de Karolingische Burg tijdelijke extra parkeergelegenheid gecreëerd worden. Op de ontwerpbeschikking ( d.d. 02 maart 2022) zijn er geen zienswijzen binnen gekomen. Dat betekent dat de aanleg van de tijdelijke parkeergelegenheid er al vanaf de start had moeten zijn. Inmiddels is de bouw van Residentie De Karolingenburght van start gegaan en heeft ruim 30 parkeerplaatsen aan de Karolingenbaan in beslag genomen. Op de schaars beschikbare plekken worden tegenwoordig bouwmachines, bouwmaterialen, bedrijfsbusjes en meer dan 10 campers geparkeerd. De aanwonenden en ondernemers kampen voortdurend met parkeerproblemen.

PSR fractie wil antwoord op de volgende vragen ontvangen.

  1. Wie geeft de vergunning af voor aanleg van de tijdelijke parkeergelegenheid op de Karolingische Burg: de gemeente Vlissingen, de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed of de staatssecretaris van OCW?
    De Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) geeft de vergunning voor de tijdelijke parkeerplaats af.
  2. Is deze vergunning al afgegeven? Zo nee waarom niet?
    De ontwerpbeschikking is op 2 maart 2022 gepubliceerd. Vanaf de publicatiedatum gaat de ter inzage termijn in voor een periode van 6 weken. Er zijn inderdaad geen zienswijzen binnen gekomen. Vervolgens moet het RCE het definitieve besluit opstellen. De gemeente heeft hier meerdere malen op moeten aandringen vanwege drukte bij de RCE. Op 31 mei 2022 kreeg de gemeente bericht dat de definitieve vergunning binnenkort wordt toegezonden. Daar wacht de gemeente nu op. Deze vergunning is dan overigens nog niet onherroepelijk. Dat is pas na wederom 6 weken ter inzage te hebben gelegen.
  3. Als de vergunning al afgegeven is, waarom duurt het dan zo lang om deze tijdelijke parkeergelegenheid op de Karolingische Burg te realiseren? Graag toelichting.
    Zie antwoord vraag 2.
  4. Kan het college concreet aangeven wanneer de extra parkeerplaatsen operationeel zijn?
    Officieel is de vergunning pas onherroepelijk als het definitieve besluit (dat is nog niet binnen) 6 weken ter inzage heeft gelegen. Het college overweegt om wellicht eerder te starten met de werkzaamheden, omdat er immers geen zienswijzen zijn binnen gekomen op het eerder gepubliceerde ontwerp. Na start werkzaamheden duurt het ongeveer 3 weken voordat de tijdelijke parkeerplaats in gebruik genomen kan worden. Theoretisch gezien zou de parkeerplaats dus omstreeks eind juli in gebruik genomen kunnen worden.
  5. Kan het college aangeven (met behulp van een tekening) waar en hoe de tijdelijke parkeerplaatsen op de Karolingische Burg worden gerealiseerd ? En hoeveel tijdelijke parkeerplaatsen er aangelegd worden?
    Zie ter indicatie de tekening onderaan. Het gaat om ongeveer 40 parkeerplaatsen. Het aantal is ten opzichte van de tekening iets afgenomen. Besloten is het parkeerterrein iets kleiner te maken in verband met evenement ringrijden en toegankelijkheid elektrakasten en water aan- afvoerpunten.
  6. Mogen de omwonenden, locale ondernemers en de bouwpersoneel van bouwlocatie Vlissingsestraat-Karolingenbaan straks ook gebruik maken van deze parkeerplaatsen? Zo nee, waarom niet?
    De tijdelijke parkeerplaats wordt in eerste instantie alleen gerealiseerd voor bouwpersoneel dat werkt aan het Oranjeplein. Mocht het noodzakelijk zijn dat bouwpersoneel van andere projecten hier ook kunnen parkeren dan kan dat in overleg met de projectleider voor Oranjeplein afgestemd worden. De tijdelijke parkeerplaats mag niet door omwonenden gebruikt worden omdat deze hiervoor niet veilig genoeg is. Het gaat om een bouwterrein. Ook wil de gemeente de omwonenden de mogelijkheid geven juist in de buurt van hun woning te kunnen parkeren door het bouwpersoneel naar de tijdelijke parkeerplaats te verwijzen.
  7. De Karolingische Burg is een Rijksmonument. Welke materialen mogen gebruikt worden bij het aanleggen van de tijdelijke parkeerplaatsen op deze bijzonder locatie? Graag toelichting.
    De materialisering is omschreven in de vergunningsaanvraag richting Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. Zij zijn hiermee akkoord. Er komt een stevig funderingsdoek met hierop een puinverharding van betonpuin. Het is ‘schoon puin’, waarvoor de gemeente een certificaat krijgt van de leverancier.
  8. Als de tijdelijke parkeergelegenheid op de Karolingische Burg gerealiseerd is hoe wordt de circulatie van het verkeer op de Karolingenbaan gepland (inrit, uitrit van en naar de Karolingische Burg)? Welke maatregelen worden genomen ter voorkoming van ‘illegaal’ parkeren op de Karolingische Burg? Graag toelichting.
    De circulatie wordt niet aangepast. Verkeer dat vanuit de Karolingische Burg komt, moet voorrang verlenen aan verkeer op de Karolingenbaan. Dit wordt geregeld met verkeersborden die waarschuwen voor in- en uitrijdend bouwverkeer. Het illegaal parkeren wordt door middel van bebording tegen gegaan. Het tijdelijke parkeerterrein krijgt ook de uitstraling van een bouwplaats waardoor het voor niet-bouwpersoneel minder aantrekkelijk wordt om er te parkeren.
  9. Er zijn verschillende evenementen op de Karolingische Burg gepland. Hoe worden deze samen met het parkeren gecombineerd? Staan deze elkaar niet in de weg? Graag toelichting.
    Dit is intern binnen de gemeente Vlissingen afgestemd. Deze staan elkaar niet in de weg. Bij aanleg van het parkeerterrein is rekening gehouden met het verharde pad waarop het ringrijden plaatsvindt.
Schets parkeerplaatsen Karolingische Burg
Deel deze pagina via

Albert Vader beëdigd als wethouder

20 mei 2022 by alex achterhuis

Albert Vader beëdigd als wethouder

Donderdagavond in de raadsvergadering van de gemeente Vlissingen heeft Albert Vader de eed afgelegd. Met deze eed is hij opnieuw beëdigd als wethouder in onze bruisende gemeente. Partij Souburg-Ritthem wenst hem heel veel succes. Zet ‘m op Albert 💪💙

Beëdiging nieuwe college gemeente Vlissingen
Deel deze pagina via

Aanleg glasvezelnetwerk

13 mei 2022 by alex achterhuis

Aanleg glasvezelnetwerk

Zowel Delta als KPN zijn op diverse locaties bezig met het (onafhankelijk van elkaar) aanleggen van een uitgebreid glasvezelnetwerk. Deze werkzaamheden hebben volgens de PSR factie gevolgen voor de veiligheid, leveringszekerheid van gas, water en elektriciteit en zeker niet in de laatste plaats de gevolgen voor de kwaliteit van het straatwerk. Vooral op de stoepen is de situatie wat partij Souburg Ritthem betreft zorgelijk.

Stoep open, graven en groene kabel van Delta er in en de stoep weer dicht. Zo begon het karwei. Maar een paar weken later, weer de stoep open, graven en oranje kabel van KPN er in en de stoep weer dicht. Iedereen kan begrijpen dat wanneer er in een tempo gewerkt wordt zoals nu, dat de kwaliteit van het werk er niet beter van zal worden. Dat is dus nu te zien aan “onze” bestrating, maar het heeft ook regelmatig gevolgen voor gasleidingen, waterleidingen en elektriciteitskabels! Dat kan ongewenste en zelfs gevaarlijke situaties opleveren!

Partij Souburg Ritthem heeft zorgen en heeft daarom aan het college van B&W vragen gesteld over de werkzaamheden, de veiligheid en over de kwaliteit van de afwerking van de bestrating. Hieronder kunt u onze vragen met de beantwoording vanuit het college nog eens rustig doorlezen. .

  1. Waarom wordt in de gemeente Vlissingen het glasvezelnetwerk van Delta en KPN niet tegelijkertijd aangelegd? Dus één keer graven voor 2 kabels? Naar wij vernomen hebben lukt het in één keer aanleggen van de kabels in andere gemeentes wel.
    1. Er hebben herhaalde, zeer pittige gesprekken plaatsgevonden met de providers om de samenwerking tot stand te brengen. We hebben echter te maken met concurrerende partijen. De providers werken daarnaast elk met andere technieken om glasvezel aan te leggen, waardoor het zeer lastig is om de uitrol samen te doen. Waar de ene provider werkt met zgn. PoP-stations (grote verdeelstations) werkt de andere met zgn. straatkasten. Dit zorgt ervoor dat de aan te leggen tracés niet overal exact hetzelfde zijn.
    2. Verder geldt dat elke provider een verzoek tot aanleg van een glasvezelnetwerk kan indienen (nu maar ook in de toekomst). De gemeente heeft daarbij een gedoogplicht met betrekking tot de aanleg. Het college wil uiteraard graag dat onze inwoners de mogelijkheid hebben om gebruik te maken van een toekomstbestendig netwerk. Als meerdere providers een netwerk aanleggen, hebben onze inwoners het grote voordeel dat zij zelf kunnen kiezen van welke provider zij gebruik willen maken.
  2. Is het college op de hoogte van het feit dat zeer regelmatig (wekelijks) gasleidingen, elektriciteitskabels en datakabels worden geraakt door de werkzaamheden (graven en boren)?
    1. Ja, hier is inderdaad sprake van en het college is hiervan op de hoogte. Dit is zeker ook een punt van aandacht. We sturen hierop door hier tijdens de bouwvergaderingen/ operationeel overleg regelmatig aandacht aan te besteden. Het aantal bij het college bekende meldingen is, gezien het feit dat het hier een zeer grootschalige uitrol betreft, beperkt.
  3. Zo ja, is het college het met de PSR eens dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren? Zo nee, wat gaat het college doen om wel volledig op de hoogte te zijn?
    1. Gevaarlijke situaties voorkomen we door het proces dat gevolgd wordt: er wordt voorafgaand aan het project een klicmelding (check waar kabels en leidingen liggen) gedaan, proefsleuven gegraven, er worden toolboxmeetings met de ploegen gehouden voordat ze aan de slag gaan etc. Daarnaast zetten 1,5fte toezichthouders in om toe te zien op de kwaliteit en de veiligheidsvoorschriften.
  4. Spreekt het college de aannemers aan op hun (blijkbaar) niet zorgvuldig werken in de buurt van dergelijke ondergrondse leidingen en kabels? Of doet bijvoorbeeld de Veiligheidsregio Zeeland dat?
    1. Dat doen we inderdaad. In principe zetten we hiervoor de toezichthouder in. Bij herhaalde constateringen bespreken we dit tijdens de bouwvergaderingen en er wordt waar nodig extra aandacht besteed tijdens (herhaalde) toolboxmeetings.
Gat Vlissingsestraat a.g.v. doorboorde waterleiding
  1. Is het college op de hoogte van het op 26 april 2022 doorboren, met een zogenaamde boorkogel, van de hoofdwaterleiding in de Vlissingsestraat in Oost Souburg?
    1. Ja.
  2. Zo ja, is het college het met de PSR eens dat ook dit te wijten is aan onzorgvuldigheid van de aannemer of door een onvolledige registratie (Klic systeem) van het ondergrondse leidingwerk.
    1. Mee eens.
  3. Wie wordt wettelijk aansprakelijk gesteld en wie draagt de kosten voor het herstelwerk van de gemeentelijke infrastructuur in de casus Vlissingsestraat? Te denken valt aan de bestrating (asfalt, stoep en klinkers), ondergrond en de riolering die ook beschadigd raakte en vol zand is gestroomd.
    1. KPN/de aannemer zijn direct aansprakelijk gesteld voor alle geleden materiële schade en alle door de gemeente geïnvesteerde uren. Inmiddels is een schaderapport opgesteld.
  4. In onze gemeente wordt de bestrating van vooral trottoirs vanwege de aanleg van glasvezel minstens 2 keer geopend en weer terug gelegd. Na de eerste keer (Delta kabel) was de bestrating nog enigszins netjes, maar na de tweede keer openen en sluiten (KPN) is de situatie van het straatwerk op veel locaties zondermeer slecht te noemen. Het kan zelfs gevaar voor voetgangers opleveren door struikelen of verzwikken! Is het college op de hoogte van dit slechte straatwerk?
    1. Er valt niet aan te ontkomen dat de bestrating enigszins in kwaliteit achteruit gaat. Hiervoor ontvang de gemeente dan ook degeneratiekosten. Ter verduidelijking: de aannemer heeft zgn. aanlegploegen en herstelploegen. Dit betekent dat er enige tijd zit tussen de grove uitvoering en de definitieve afwerking en oplevering. Soms zit hier enige tijd tussen en dit kan leiden tot tussentijdse klachten. Tijdens het laatste bouwoverleg is met de aannemer afgesproken dat hier maximaal 2 weken tussen mag zitten. Gezien de grootte van de aanleg is het aantal klachten naar verhouding beperkt. Ook hiervoor is regelmatig aandacht tijdens bouwvergaderingen/ toolboxmeetings.
  5. Voert de gemeente regelmatig controles uit op de kwaliteit van het geleverde straatwerk en hoe of door wie worden deze controles gedaan? Daarnaast wil de PSR graag inzage in de afspraken, die met de aannemer(s) zijn gemaakt, over de kwaliteit van de herbestrating.
    1. De gemeente heeft eigen toezichthouders in dienst die minstens twee maal per dag en soms tussentijds een controle uitvoeren op de geleverde kwaliteit en veiligheid. De kwaliteit van de herbestrating is geborgd d.m.v. het “Handboek Kabels en Leidingen Zeeuwse Gemeenten”. Hierin zijn alle afspraken vastgelegd t.a.v. de te leveren kwaliteit bij herbestrating.
  6. Is het college het met de PSR eens dat slordig en gehaast uitgevoerde graafwerkzaamheden op langere termijn meer onderhoud zullen vergen (door verzakkingen, verschuivingen, inklinken, breken van de bestrating). Kunnen de aannemers (ook nog) op latere termijn aansprakelijk gesteld worden voor de ontstaande schade? Graag toelichting.
    1. Zoals gezegd vindt er regelmatig controle plaats op de kwaliteit en slordig uitgevoerde werkzaamheden worden niet geaccepteerd. Beperkte achteruitgang in kwaliteit is niet te voorkomen en hiervoor innen we de degeneratiekosten. Aannemers kunnen nog één jaar aansprakelijk gesteld worden bij buitenproportionele verzakking van opgeleverd en goedgekeurd hersteld straatwerk. Als norm voor “buitenproportioneel” wordt een verzakking aangehouden van meer dan 0,03 m.
  7. Partij Souburg Ritthem gaat er van uit dat het straatwerk hersteld gaat worden naar een kwalitatief goed niveau en vraagt het college of dit herstel op korte termijn opgepakt gaat worden?
    1. We kennen uiteraard de exacte locaties van de foto’s niet. Een eerste indruk is dat veel van de foto’s situaties betreft waar nog geen definitieve oplevering heeft plaatsgevonden. Zoals gezegd moet de kwaliteit voldoen aan de eisen zoals vastgelegd in het Handboek en vindt hierop toezicht plaats. Overigens moet bestrating die terug wordt gelegd iets bol liggen omdat dit nog in moet klinken
Slordig teruggelegde bestrating
Deel deze pagina via

Eindelijk!

4 mei 2022 by alex achterhuis

Eindelijk!

Na vele jaren van discussie, strijd en wijziging van plannen is het nu eindelijk zover, we krijgen een nieuwe gymzaal en 2 nieuwe scholen.

De PSR heeft zich gedurende al die jaren hard gemaakt voor de bouw van de nieuwe scholen.

Op 13 april was de feestelijke start van de nieuwbouw van de gymzaal en de scholen.

Vanuit de Braamstraat waar de nieuwe gymzaal komt naar de J. de Priesterstraat waar de kinderen van de Tweemaster- Kameleon een tijdscapsule hebben begraven, en vandaar uit naar de van Visvlietstraat waar ook de kinderen van de Parelburcht een tijdscapsule hebben begraven.

Zoals de plannen er nu zijn, worden eind dit jaar de gebouwen opgeleverd en kunnen de kinderen en de leerkrachten na de kerstvakantie naar hun nieuwe scholen, en gebruik maken van de nieuwe gymzaal.

Een aanwinst voor Souburg.

Dat kunnen we na al die jaren nu eindelijk zeggen.

Deel deze pagina via

Dick Schinkel geridderd

26 april 2022 by alex achterhuis

Dick Schinkel, Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Dick Schinkel

Op 26 april j.l. hebben we Dick Schinkel een leuke verassing weten te bezorgen. Vanuit de Padweg, waar we ons verzameld hadden bij zijn zoon, zijn we met zo’n 20 personen onder leiding van onze burgemeester, Bas van den Tillaar, via de achteringang zijn tuin in geslopen om Dick te vertellen dat het zijne Majesteit behaagd had hem te benoemen als Ridder in de Orde van Oranje Nassau. De burgemeester mocht Dick vertellen wat hij zoal in de afgelopen 50 jaar gedaan had en dat was niet weinig:

  • 1970 – heden Vrijwilligerswerk voor diverse organisaties en activiteiten zoals RCS, Zeeuwse Gronden, Ypsilon, Karolingische Burg, Zeeuws Landschapsbeheer.
  • 1995 – heden Eindredacteur en andere activiteiten voor de Souburgsche Courant;
  • 2001 – 2018 Oprichter/penningmeester/voorzitter/adviseur, Partij Souburg Ritthem;
  • 2002 – heden Oprichter en penningmeester, Stichting Souburg Promotie;
  • 2006 – heden vrijwillige activiteiten voor Ypsilon; Onbekend RCS, lid sponsorcommissie, leider en vlagger (jeugd)teams, archivaris.

Dick, namens ons allen van harte gefeliciteerd met dit mooie blijk van waardering.

Deel deze pagina via

20 jaar PSR en 50 jaar raad!

22 april 2022 by alex achterhuis

20 jaar PSR en 50 jaar raad!

Eindelijk was het dan zover. Na diverse keren uitstel a.g.v. de coronabeperkingen hebben we tijdens de ledenvergadering van 19 april j.l. eindelijk ons 20 jarig bestaan als Partij Souburg-Ritthem mogen vieren.

Ondertussen zijn de verkiezingen achter ons en hebben we ook afscheid genomen van drie raadsleden en een bestuurslid. Op de foto hieronder zijn dat van links naar rechts:

Linda Worm – raadslid van 2018 – 2022

Ger Blom – raadslid van 2012 – 2022

Rijnco-Jan Suurmond – raadslid van 2002 – 2022 en

Lou Waterman – raadslid van 1998 – 2014 en bestuurslid van 2014 – 2022

allemaal van harte gefeliciteerd en natuurlijk bedankt voor jullie inzet !!

Deel deze pagina via

Van start!

13 april 2022 by alex achterhuis

De Partij Souburg Ritthem bedankt alle kiezers voor het vertrouwen en gaat wederom met vijf raadsleden aan de slag in de op 30 maart geïnstalleerde gemeenteraad. Wij zullen alle vijf de komende vier jaren onze blik richten op het welzijn in onze dorpen, maar ook dat van Vlissingen als geheel. Als nieuw raadslid begin ik enthousiast aan deze raadsperiode. Ik hoop door deel te nemen aan de diverse inwerkprogramma’s en lezen van dossiers mij snel vertrouwd te voelen in deze werkomgeving.

Louise Claessens

De PSR is verheugd dat na jaren van voorbereiding het eindelijk zover is dat de bouw van de twee scholen en gymzaal gestart is! Op 13 april zal dit bij de bouwplaats van de gymzaal in de Braamstraat gevierd worden. De aanloop heeft lang geduurd. Denk aan de vele discussies over de locatie. De PSR heeft hier altijd positief aan bijgedragen en staat voor goed en divers basisonderwijs.

Louise Claessens

Deel deze pagina via

Officieel afscheid van de gemeenteraad

31 maart 2022 by alex achterhuis

Officieel afscheid van de gemeenteraad

Het is officieel, de afscheidsraad is geweest, ik ben geen raadslid meer. Ik blik terug op een fijne 4 jaar. Samen met mijn PSR-collega’s hebben we hard gewerkt in de raad. Ik heb heel veel gelezen (ja bijna alles). Ik mocht ook nog een periode fractievoorzitter zijn en  toch ga ik afscheid nemen. Ik geef graag een korte toelichting.

Linda Worm

Zo stabiel als de PSR is geweest in de afgelopen 4 jaar, zo onstabiel was mijn privé situatie, echt alles is veranderd. Ik ben weduwe geworden, na een korte maar intense periode van mantelzorg voor mijn man. Samen met de kinderen was het een bizarre tijd om overeind te blijven. Ik stond voor de keuze om naar familie in Brabant te verhuizen, maar ontmoete mijn vriend. Samenwonen, samengesteld gezin en de wens voor een huis samen, wat groot genoeg is voor onze kudde kinderen. Het grote huis hebben we gevonden in Vlissingen, 4 jaar geleden als echte (geïntegreerde) Oost-Souburger nooit gedacht dat het in Vlissingen ook fijn is.

De raadsvergaderingen die voornamelijk in de avond zijn, dat past niet meer. Ik blijf de politiek volgen, nu als burger. Ik kijk vol trots terug op het raadswerk en wil graag iedereen met wie ik heb samengewerkt bedanken voor de fijne tijd. Een bijzonder dank je wel voor mijn PSR collega’s die altijd een grote steun zijn geweest.

Groetjes Linda

Deel deze pagina via
« Previous Page
Next Page »

Laatste Nieuws

  • Inbraken en brandjes in OS
  • Wateroverlast Souburg Noord (2)
  • Karolingische Burg
  • Karolingische Burg – Het plan
  • Vlissingsestraat
  • Verkeersveiligheid bomenbuurt
  • SKJ registratie
  • Royement fractieleden
  • Vlissingen als evenementenstad
  • Tekort opvangplaatsen huiselijk geweld
  • 20211214 01 Albert Vader
  • 20250611 A5 Flyer werving
  • 20211214 02 Alex Achterhuis
  • 20250611 A5 Flyer werving
  • 20211214 05 Wilma van Dongen
  • 20250611 A5 Flyer werving
  • 20211214 09 Albert John Vervorst
  • 20250611 A5 Flyer werving

Volg ons via Sociale Media

  • E-mail
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter

Copyright © 2025